Dla internautów

Gratulacje! Wygrałeś! Ale czy na pewno...???

Dostałeś wiadomość od znajomego, że wygrał nagrodę? Zachęca cię do zarejestrowania się w konkursie jakiejś znanej firmy? Chwilę po tym dostajesz informację- WYGRAŁEŚ! Otrzymasz nagrodę, jeśli prześlesz kod BLIK lub zdjęcia swojej karty... Uwaga! To oszustwo. Mieszkaniec Cieszyna, licząc na nagrodę, stracił blisko 3400 złotych. Drugi pokrzywdzony na całe szczęście w porę się zorientował. Uważajcie na swoje finanse, szczególnie w okresie przedświątecznym!

Mężczyzna poprzez messengera dostał wiadomość od osoby podającej się za jego znajomą z informacją o loterii, w którym można wygrać 2500 złotych. Warunek ? Pokrzywdzony miał podać swój numer telefonu. Po wysłaniu kontaktu otrzymał informację, że jego numer bierze udział w loterii i kolega prosi go o podanie kodu, który miał otrzymać na telefon. Po wysłaniu kodu pokrzywdzony otrzymał kolejną wiadomość. Wygrał 2500 złotych! Przynajmniej oszuści przekonali go, aby tak właśnie myślał… bo tak naprawdę stracił pierwszą część pieniędzy. W związku z „wygraną” dostał informację, że musi wygenerować kolejne kody blik i przekazać, aby otrzymać pieniądze, które wygrał. Mężczyzna w ten sposób przekazał kilka kodów BLIK, tracąc łącznie blisko 3400 złotych.

„Mądry Polak po szkodzie…”. Kiedy pokrzywdzony zorientował się, że coś jest nie tak, ustalił, że koleżanka również padła ofiarą przestępców- ktoś ukradł jej konto na portalu społecznościowym. To nie pierwsze tego typu oszustwo zgłoszone policjantom.

Wiadomość o wygranej jakichkolwiek pieniędzy, bonów czy innych nagród w sytuacji lub przekazania kod BLIK to najpewniej próba oszustwa. Takie wiadomości, czy rozmowy najlepiej ignorować i nie odpowiadać. O tym nie na całe szczęście nie zapomniał drugi pokrzywdzony, który do końca zachował czujność i w identycznej sytuacji nie dał się nabrać na odebranie fałszywej nagrody blikiem.

Ważne jest też, żeby nie odpowiadać na wiadomości, które proszą o podanie danych osobowych lub danych (zdjęć) kart kredytowych. Zawsze też najlepiej porozmawiać o sytuacji bezpośrednio przez telefon, samemu nawiązać bezpośredni kontakt z kimś zaufanym.

Powrót na górę strony